lördag 27 december 2008

Skräckrädd

Ju äldre jag blir desto mer rädd blir jag för helt ologiska saker som spöken i garderoben, monster under sängen och mördare som bryter sig in i vårat hus och helt plötsligt står som en mörk skugga vid min säng och sakta lutar sig över mig och.........ja ni hör, min fantasi gällande detta har inga begränsningar. Därför kan jag inte se rysare längre överhuvudtaget.
Nu påstår Niklas att han har en jättebra film som vi skall titta på (samma snubbe som har gjort "sjätte sinnet"......ni vet......I see dead people...). Jag är skeptisk. Varför inte ett inredningsprogram på HGTV istället?

I dag var vi uppe med tuppen och åkte till Botaniska trädgården i Bronx. De har en årlig utställning med minibyggnader av hus på Manhattan och runt om i NY. De är gjorda av bara saker från skogen, pinnar, mossa, kottar, löv och precis alla andra typer av växtligheter. Sen går ett minitåg genom denna byggation och alla andra växter som finns där. Verkligen helt otroligt. Skall dessutom absolut ta mig till Botaniska trädgården när det blir vår igen och allt blommar.

Här ser ni tillexempel Empire state building, Flat Iron Building och Chrystler Building och några till. Alltså bara gjorda av växter!

Efter detta tänkte vi att vi skulle försöka fynda lite på rean. Det gjorde vi till en viss del. Men när det kom till den andra delen. Sidney. Så har kommit till den punkten då han inte tar på sig vilka kläder som helst. I dag hittade han dock en lammullströja med såna romber (visst heter det så när det är sneda rektanglar) på magen och en vit piket tröja att ha under. Det var rea. På den butiken. Det blir inte så billigt då. Han ser nu ut som en boardingschool student. Jättefin, men jag förstår inte varifrån det kommer. När vi skulle äta middag så kom han ut och hade bytt om till dessa kläder samt kammat snedbena på luggen. Han såg ut som en riktigt fin "mammas pojke"!

Inga kommentarer: