måndag 29 december 2008

Bröllopsdag

Så, då har vi haft bröllopsdag då. Vår första. Bomull?
Och då tänkte jag. Vad är det vi skall fira. Att vi stått ut med varandra ett år till? Eller att vi inte skiljt oss? Eller att Vi hade en fin dag för ett år sedan. Jag tycker att det är lite ologiskt att fira bröllopsdagar. Hjälp mig. Vad firar ni? Inte för att jag inte gillar att fira saker men liksom vad är det vi skall fira? Egentligen.

I alla fall så åkte vi in till Manhattan och skulle utforska Central park lite mer. Det var en varm dag. Ingen jacka på Sidney. Han hade ju sin varma nya lamullströja!
Då när vi tagit oss en bit in i parken. Börjar det regna. Typiskt. Så vi tog oss in på Upper West side i stället och strosade runt. Tog en fika och så, var det kväll och dags att åka hem. Men det var en mysig dag.

Vi stannade på vägen och köpte lite god mat som vi tänkte ha vuxenmiddag på när barnen somnat. Det skulle vi nog göra oftare. Vad trevligt det var! Han är inte så pjåkig ändå den däringa karlen jag gifte mig med för ett år sedan!

Idag har jag haft rensning i Sidneys garderob. Vilken skön känsla det är. Att få rensa undan en massa skit. Få lite ordning och reda. Himmelriket. (Ibland är det så lite som behövs)

Inga kommentarer: