torsdag 25 december 2008

Julsummering

Sådärja. Nu har tomten faktiskt hittat ner genom skorstenen. Ätit upp kakorna och druckit upp mjölken som vi ställt fram. Ett modest berg av paket fanns under granen när barnen vaknade i morse. Jättemysigt faktiskt att göra det på morgonen. De har roat sig hela dagen med sina presenter och jag har kunnat roa mig med min toppenpresent! En ny liten söt dator! Tänk att tomten visste att jag ville ha det! En liten fin silvrig MacBook!

Jag har också invigt Niklas fina present. En riktig kock kniv. Har totalt ledsnat på våra ikea knivar så tomten kom med en ny fin handgjord japansk vass rackare. Och vad vass den var. Allting gick att skära så lätt så lätt. Även toppen på min tumme. Aj.

Igår efter julstöket var vi till grannstaden 10 minuter bort och åkte skridskor. Jag minns inte riktigt men jag tror att det är ca 23 år sedan sist. Killarna kämpade på även om Douglas tyckte mest att det var läskigt. Några killar i Sidneys ålder var där och åkte som galningar, såg ut att vara födda med skridskor på fötterna. Själv var jag livrädd även om det gick bättre än jag tänkt mig men jag fick precis lika ont i fötterna som jag mindes det.

Hade ett minijulbord igår. Ingen större hit om ni frågar mig. Fick total sillöverdos av två sillbitar. Njae, vet inte om jag har varit borta från sill för länge eller om jag inte hade sill inställningen på.
Idag däremot hade vi en jättetrevlig kalkon lunch. Har jag blivit amerikansk nu? Det är nämligen en fråga som en av vännerna i sverige frågar oss titt som tätt. Hur, på en skala, amerikanska har vi blivit. Återkommer till det i ett senare inlägg.

Snart skall vi iväg till några vänner och äta efterrätt.

Kan lätt konstatera att julen har varit lugn och stilla. Jättemysig och harmonisk. Ingen stress eller direkt några tider att passa på något sätt. Vet inte om det är det annars heller men nu fanns det ingen annan att ta hänsyn till, på gott och ont. Självklart saknar vi de vanliga traditionerna och resten av familjen också!

Inga kommentarer: