onsdag 24 december 2008

GOD JUL!


Så mina kära så var det dags för den efterlängtade dopparedan. Vi i vår familj har dock anammat den amerikanska traditionen och kommer följdaktligen öppna paket i morgonbitti. Nissarna hade ändå hunnit förbi när i natt och lämnat ett paket var till boysen i strumpan som hängt på spisen sen första december. Sidney tassar omkring som en tickande julbomb och har inga som helt tvivel om att jultomten existerar. Han har haft lite problem bara att förstå hur tomten skall kunna komma ner genom skorstenen eftersom vi har en braskamin.

Han har också en skön teori varför vi äter så mycket mat kring jul. Alla vill vara som tomten. Stor och tjock.

Idag julstökar vi. Jag håller på att baka vörtbröd. Hittade så gott som alla ingredienser, men. Degen är inte som det stod i receptet "blank och smidig", snarare vass och hård. Blir riktigt intressant. Killarna verkar inte heller helt övertygade efter att jag haft i kryddor som luktar konstigt och öl. Jag tror att vi snarare kan använda dem till att hota ovälkomna arga vättar. Vi får se.

Igår kväll så ruschade jag iväg och handlade lite julklappar när Niklas kom hem. Hann förbi våra vänner i Dobbs Ferry också som så snällt handlat sill och julmust till oss när de var på Ikea i förrgår. Jag blev inbjuden på dessert som de nyss ätit och satt framför den sprakande brasan där barnen tidigare grillat marsmallows och lagt mellan kex. Smores. Det blixtrade till av lite julkänsla!

Tyvärr regnar det idag. Vi som haft så underbart vinterväder hela veckan. Men man kan kanske inte få allt.

Nåväl, ha en riktigt GOD JUL mina kära. Njut av varandra och känn julefrid ;-)

3 kommentarer:

Chili sa...

hmmm ååå alla vet ju vem som spelar tomten.

Chili sa...

saknar er allihopa/ henke, emma å leon

Anna sa...

menar ni "tomten är far till alla barnen" kanske? Saknar er också massor! KOm snart och hälsa på!!!
Kramar