tisdag 23 mars 2010

Vila



Det sägs ju att man skall vila ordentligt såhär sista veckorna innan förlossning. Jag vill bara berätta hur mina sista veckor ser ut så ni förstår att detta kommer vara en omöjlighet.

Idag är Douglas hemma för han hade feber igår när jag hämtade honom från skolan och sen hela natten. Nu. Nu är han hur pigg som helst och äter hela tiden.

Imorgon och på torsdag har Sidney halvdagar i skolan. Fredag helt ledig. Jag skall hinna med 2 doktorsbesök, kvartsamtal på Sidneys skola och påskshow på Douglas skola dessa dagar. Med två barn i hasorna.
Nästa vecka har båda killarna lov och sen kommer påskhelgen. Douglas är sen ledig både måndag och tisdag efter påsk. Just ja, på tisdagen kommer bebisen!
Sa jag att vi fortfarande har uppriven matta i källaren och väntar på att få torka ut ordentligt där?

Herregud. När skall jag hinna vila? Får se fram emot 5 dagar ensam med bara bebisen på sjukhuset istället!

Och förbereda mig på att vila, det ordet finns inte i en trebarnsfamilj.

Inga kommentarer: