onsdag 31 mars 2010

Regn och film

Återigen, det var väl själva den vad svårt det är att få tid att skriva när barnen är hemma. Jag kan liksom inte rensa skallen på samma sätt. Och H U R skall det då blir sen. Kommer bloggen dö då? Jag vet inte. Jag hoppas inte. Jag gör mitt bästa för att få tiden att räcka till.

Dessa två första dagar på lovet har inte varit roliga. Alls. Det har öst ner regn. Första dagen fick killarna välja var sin film på on demand som måste vara den bästa uppfinningen ever. Inte behöva ta sig till någon videoaffär. Sen visade det sig att det var filmvisning på bibblan. Så vi tog oss dit för att samtidigt eventuellt träffa någon vi känner.

Douglas blev tyvärr hungrig efter halva filmen och tjatade hål i huvudet på mig att han ville åka hem och äta. En biverkning av att vi äter mycket "bättre" nu. Han tycker inte att min mat riktigt duger och äter sig inte helt mätt. Och är istället hungrig hela tiden, men så lätt ger jag inte upp. Tydligen har jag pratat så mycket om mat här hemma att Sidney säger att det nog vore bättre om han gick i en svensk skola. Jaja, det går över.

Själv tog jag mig en liten liten tupplur på de hårda plast stolarna som var uppställda för oss åskådare. Det gick bra, förutom att hela bäckenet somnade och jag trodde jag hade blivit förlamad när jag skulle resa mig.

I går var vi på bio. Sen åkte vi till djuraffären och tittade på djur. Hyfsat billiga alternativ på underhållning. Men nu får det vara nog. Idag regnar det inte. Vi måste lämna huset och vi måste få leka med andra barn. Annars skriker mamman.

Inga kommentarer: