onsdag 24 mars 2010

Apropå vila

När vi ändå är i farten så håller vi på att bocka av några sjukdomar här i huset också. Douglas har hållt oss alla vakna i stort sett hela natten. Det visar sig att han har öroninflammation. Antibiotika är nu införskaffat och jag funderar på hur jag skall få i honom det. Han blåvägrar. Han blåvägrade smärtstillande i natt med, jag försökte på alla sätt få i honom det som fanns hemma men det spottades och frästes som aldrig förr.

Han (eller jag) har gått så långt att han tycker att jag är dummast och att han bara älskar pappa och Sidney. Jag får inte vara med i familjen mer. Han vill att jag flyttar hemifrån. Att jag bor själv någonstans. Han tänker inte komma och hälsa på mig. Det är en tuff värld.

Sidney skickade jag iväg till skolan fast han sa att han kände sig hängig. Jag sa att om det blev värre skulle han säga till fröken så kunde jag komma och hämta honom. Det är ju ändå halvdag.

Inga kommentarer: