tisdag 16 mars 2010

Status

Solen skiner, det är ca 15 grader varmt. Jag har sovit 6 timmar i sträck utan att behöva gå på toaletten, gå med något barn på toaletten eller några andra nattbestyr överhuvudtaget. Det känns som början på en bra dag.
Det kan behövas nu när vi kämpar med blöt källare och knasiga byggubbar som tror att det går att blåsa bort vattnet med fläktar under heltäckningsmattan, och hyresvärdar som bor i Texas och antagligen varken vet ut eller in. Eller takgubbar som påstår att de skall komma och fixa takläckan innan nästa regnoväder. Jo, tack det vore ju bra. Ursäkta är det du som är väderguden? Tänkte jag fråga. Men det kanske hade varit olämpligt.

Idag skall jag äntligen till doktorn och få lära mig om hur jag skall äta och inte.

Igår så kändes det som om jag faktiskt jobbade på riktigt. Tog tag i Pappershögen. Ni vet den som växer och växer ända tills man inte törs titta på den för man tror att den skall anfalla och berätta hur usel man är bara för att man inte rensar ordentligt. Nähe, ni är såna som gör sådant på en gång. Det är inte vi. Så nu behöver vi inte prata mer om det. Det tog mig säkert 4 timmar med telefonsamtal, telefonköer och mailning hit och dit. Men nu är det gjort.

Det enda som saknas nu är att jag behöver få tag i föreståndaren för det daycarestället jag vill få in Douglas till hösten. Jag har fått nog av detta "hell hole" som hans dagis är. Alltså han trivs som fisken i vattnet. Jag. Jag tycker att det är så mycket hyckleri och så mycket yta att jag bara vill starta ett alldeles mysigt och svenskifierat dagis och visa hur bra det kan vara. Och säga pilutta. Ta erat dagis och stoppa det under en sten. Och kom inte tillbaka.

Det känns som om nu inför denna fundraisingmiddag som är på lördag så är det så gulligt och puttinuttigt för de vill lura av oss så mycket pengar det bara går. Annars vill de inte ha något med föräldrarna att göra. Dessutom kostar det ju redan hutlösa pengar att gå där 3 timmar om dagen.
De är säkert jättetrevliga. Men jag har bara fått nog. Det passar inte mig. Jag behöver inte förneka det längre. Det är fakta.

Nu ser jag framemot en vecka och kommande helg med mycket sol och värme! Det är vi värda nu. Har faktiskt smygit in våren lite. När vårt magnolia träd blev stympat i Snöstormen tog jag in några kvistar och se så fint det är nu!

2 kommentarer:

Irre sa...

Det där med papper på hög, jag lovar du är inte den enda :)

Anna sa...

Skönt!!!