måndag 29 mars 2010

Påsklov


Påsklov och sista veckan som tvåbarnsmamma. Känns märkligt på något vis. Vi har återigen haft en lugn och skön helg. Inga tider att passa, inga kalas, bara varit tillsammans. Himla skönt.

Nu funderar jag bara på vad vi skall göra idag. Det regnar och skall tydligen göra så tills i morgon. Barnen måste aktiveras och mamman är väldigt begränsad i sin rörlighet (och ork) om man säger så.

Annars funderar jag på det här med mitt blodsocker mycket. Jag kan inte kliva utanför "menyn" alls förrän det dundrar iväg och blir alldeles för högt.
I lördags åt vi en två rätters middag och då blir det för mycket ser ni. Det handlar också om mängden mat. Det var pilgrimsmusslor med pesto till förrätt, sen grillad kyckling med sallad till huvudrätt. Inget onyttigt alls men tydligen fel för mig i alla fall.

Det är verkligen tur att det bara är en vecka kvar för jag känner mig helt stressad över det här med att äta rätt. Det är bara att hoppas att jag inte tillhör de 5 procenten som behåller detta höga blodsockervärde i kroppen efter förlossning.

Och ett tips hörrni. Om ni någonsin är förstoppade, ät mycket morötter och nötter. Verkar göra underverk för magen.

Inga kommentarer: