tisdag 2 mars 2010

Benen

Å nu kände jag att jag fick en galen längtan efter alla goa vänner i Sverige. Jag längtar efter att ha stor fin fest. Få prata, skratta, gråta, dansa. Vad som än faller en in. Jaa, det gör jag. Längtar.

Dessutom har jag fått galna ben denna graviditet. Restless legs kallas det. Och det är något så infernaliskt jobbigt. Så fort barnen somnat så kommer det krypande. Just när jag satt mig ner för att njuta egentid i soffan. Benen har ett eget liv och det går inte att sitta still. Det är nästan så att det inte ens går att andas. Min doktor har ordinerat en liten bit osötad mörk choklad mot detta. Men det funkar inte alls. Ibland kan en riktigt hett bad hjälpa. Men det är ju inte alltid man vill ta ett bad vid läggdags.

Idag kunde jag inte motstå att handla lite söta bebiskläder på Gap och H&M. Även fast jag har lådorna fulla av ärvda kläder. Det finns ju så mycket fint.

Inga kommentarer: