måndag 15 mars 2010

FK


Jag klagar inte. Jag bara reflekterar. Jag reflekterar över försäkringskassan. Från den 9:e juni förra året så är vi officiellt inte längre skrivna i Sverige. Detta betyder en massa saker. En sak är att vi inte längre har rätt till någon ersättning från försäkringskassan. Inte särskilt underligt. Det underliga är att idag. Den 15 Mars 2010 får jag och Niklas var sitt brev där de bekräftar detta. Att vi inte längre är registrerade hos försäkringskassan och att det beror på att vi inte längre bor eller arbetar i Sverige. Jasså?!!

Jag bara reflekterar. Och tänker på allt annat som försäkringskassan gör, eller mest inte gör för sjuka människor och hur de håller inne föräldrapenning för de som behöver pengarna utbetalade varje månad för att betala räkningar och liknande.

Jag reflekterar över att papper som jag själv fyllt i och skrivit under kommer som en bekräftelse 9 månader senare.

Inga kommentarer: