torsdag 11 mars 2010

Ditten och datten och lite mat

Nu har jag varit iväg och gjort diabetes testet. Var först tvungen att svälta mig själv hela morgonen eftersom man måste fasta. Det är ingen större hit när man vid tio snåret på förmiddagen normalt sett har lyckats äta två frukostar. En tidigt när barnen vaknar för att man skall hålla humöret i schack och en liten frulle till när huset är tomt och tyst och man kan njuta av en smörgås eller så!

Resultatet får jag antingen idag eller så får jag ringa själv i morgon. Så, just nu så smakar jag lite på det svenska godiset som fina Fia skickade till mig på min babyshower vi hade i söndags. Lillan fick en superfin outfit också och jag fällde några överraskningsglädjetårar. Blev så paff att hon visste när och var och hur vi skulle vara. Men så är hon ju journalist också. Fina fina Fia!

Babyshowern var jättemysig. Alla mina vänner samlade, god mat och jättefina presenter fick jag. Tror att jag skall börja med det när vi flyttar tillbaka till Sverige. Det är inte så konstigt som jag inbillade mig från början. En härlig dag helt enkelt!

Vi smyger ju lite med Spotify här. Vilken gåva det är!! Efter helgens titt på tv8´s Mauro och Plura lagar mat program så lyssnar jag nu igenom mina gamla favoriter Eldkvarns alla skivor och blir på gott humör! Förövrigt gillade jag verkligen det programmet också. Fick mig att längta Stockholm och söder massor.


Efter doktorsbesöket i förmiddags tog jag mig till "fingallerian", pustade och frustade mig fram som ett ånglok och hittade några söta kläder förstås och en söt liten gosekatt till lillan. Jag köpte också en present till mannen som snart fyller år och jag tänkte att jag skulle vara ute i god tid för vem vet när hon behagar göra entré? Det kan ju faktiskt bli tidigare än 6:e april. Den tanken liksom slog mig idag. Vet faktiskt inte varför jag inte tror det men så är det ju faktiskt. Närsom nu kan hon bara bestämma sig för att komma. Och jag välkomnar henne vilken dag som helst faktiskt!

2 kommentarer:

Vicktoria sa...

Fina nallen. Och klantiga Plura.
Jag antar att du redan läst om Plura och pulvret...

Jag tycker att du är så bra anna.
jag läser om ditt inlägg gällande jämställdhet. Önskar att du fanns närmare, så att jag fick grotta tillsammans med dig på riktigt.

Kramar

Anna sa...

Ja, Plura farbrorn hamnade verkligen i klistret kan man säga...

Tack snälla fina du för att du säger så fina saker om mig och det jag skriver, det värmer! Vi får ta en långfika i sommar när vi är i sverige kanske?!

Stor kram