tisdag 23 mars 2010

Magstorlek

När jag var gravid med Sidney så gick jag upp massor i vikt, ca 30 kilo. Utgångsvikten var på den tiden betydligt lägre än när jag blev gravid denna gång. (Det var sommar och semester och några andra kilon som oklädsamt klätt min kropp). Däremot så fick jag inga bristningar eller så. Alls.

När brontosaurus bebis nummer två intog min kropp så gick jag upp ungefär lika mycket, men då vägde ju själva bebisen mer också och magen intog en rejäl profil. Och jag fick några bristningar precis sista veckorna, men under naveln så jag var inte direkt orolig. Det var ju inte någon som skulle se dem direkt.

Denna gång så har jag som sagt inte haft samma utgångsvikt när graviditeten startade men har ändå gått upp betydligt mycket mindre, ca 16-17 kilo. Däremot så är det verkligen bara mage. Skinnet stretar och stretchar och igår upptäckte jag nya bristningar ovanför naveln. Det är nästan så att jag har känt när magen "gått sönder".
Detta är ju vackert och så säger alla som vill trösta. Eftersom det är ett fint minne av ens underbara barn. Visst, visst. Men nog vore det trevligare utan dem. Tycker jag i alla fall.

Men när jag tänker efter så är nog bikinilivet över och det är dags att ikläda sig åtminstone baddräkt när en strand skall besökas framöver. Och då menar jag en heltäckande baddräkt.

Inga kommentarer: