fredag 5 mars 2010

Storlek


Var hos doktorn i veckan. Bebisen är stor. Mellan 4,5-5 kilo kommer hon hamna på säger han. Brontosaurusbebis nummer 2 säger jag.

Jag har också något förhöjt socker och skall kollas för diabetes nästa vecka. Tills dess, inget socker. Inget dåligt socker i alla fall. Det är okej med pasta, bröd och sån´t. Men inte sån´t som jag just nu tycker att jag är väl förtjänt av, som kakor och choklad. Så nu knaprar jag morötter och nötter. Något måste man ju få tugga på. Och visst är det nyttigare och gör det att bebisen inte växer så mycket och fort nu på slutet är jag villig att gå med på nästan vad som helst.

Stor mage = stor bebis?

3 kommentarer:

Helen sa...

Hej gud sååå vacker du är.
Nästan så man blir lite sugen själv.

Puss o kram

Anna sa...

Tack fina du, men detta tillstånd är inget att längta efter...även om det kommer gott i slutändan så är jag just nu en mycket ämlig människa :-)

Vicktoria sa...

Anna, du är så fin!