onsdag 17 mars 2010

Depp


Idag, fast jag nyss skrev om inställning till saker, så känner jag mig som ett utskitet päron. Det har liksom bara varit för mycket på för kort tid. Luften har gått ur mig.

Kort version. Efter minst 10 samtal med olika kunniga människor och hyresvärden så ä n t l i g e n har de fattat att de måste riva ur mattan ur källaren. Det är ju en seger. Vill verkligen inte ha detta här nu när det vilken minut som helst faktiskt kan dyka upp en bebis här också. Bebisar och fuktskador är ju inte någon bra kombo som ni vet. Jag drog till med det igår.

Ni vet. Här i landet stämmer man rätt lätt och jag tror att det kan ha tagit skruv för i morse när jag bara kände att nu är det nog, jag sitter här i bilen på macken och gråter lite. Så ringer hon och säger att de kommer nu på förmiddagen och river ut mattan!!! Hela huset stinker just nu av gammal jävla rutten heltäckningsmatta och det känns verkligen så himla skönt att de äntligen har fattat!!

Detta plus diabetesgrejen har liksom tömt mina förråd på energi. Nu har jag fått en "matsedel" att följa. 2450 kalorier om dagen. Måste vara minst 2 timmar mellan varje mål och max 5 timmar. Börja dagen med att sticka mig i fingret för att mäta blodsocker och sen göra det 1 timme efter varje måltid. Jo, det är så. Jag tycker lite synd om mig nu. Men det går säkert snart över. Just bara idag tänker jag tillåta mig det. Sen går det inte längre. Det kanske känns bättre efter en lunch i solen senare. 20 grader skall det bli idag sägs det!!

Inga kommentarer: