fredag 2 oktober 2009

VAB

Igår var jag inne hela dagen. Douglas är snuvig och har en hemsk hosta. Så, jag hade min pyjamas på mig hela dagen. Det var rätt mysigt. Tills runt 6 snåret då det började kännas rätt sunkigt. Hade dessutom spillt tonfiskröra på min tröja. Mitt emellan mina bhlösa bröst. Känner mig verkligen naken utan bh. Men det var en sunkdag och, nej jag orkade inte göra något åt det.

Nu har jag precis duschat och känner mig väldigt fräsch måste jag säga. I jämförelse. Med igår.

I dag skall Sidney leka med en kompis direkt efter skolan så jag har hela dagen att fördriva tillsammans med min sjukling. I går spelade vi spel, byggde tågbana, körde med Thomas tågen i deras särskilda bana. Ja....och målade med fingerfärger...Så tittade vi också på "Sötisgumman" Det är Teskedsgumman. Julkalendern som gick på 70-talet. Den är i jämförelse med dagens filmer, en riktigt grå och tråkig film, om ni frågar mig. Men av någon underlig anledning så tycker Douglas att den är jättebra. Och läskig.
Jag tänkte dra med honom till affären i alla fall. Annars kommer vi dessutom svälta ihjäl över dagen.
Jag undrar varför det heter VAB, Vård av Barn. Det borde ju heta VASB, Vår av Sjukt Barn?

Inga kommentarer: