fredag 30 oktober 2009

Det föränderliga livet

Morgonen kvalade inte in som en av de bättre. För mig. Känslomässigt. Känner mig urless på så många saker. Dessutom allt grubbleri om livet efter detta. I USA alltså. Och så är jag gravid och totalt labil.
Det jag behövde var en morgon på Coffee Labs. Det gjorde jag verkligen. Det var fullproppat i morse och jag kände att jag blev lite sur för det också. Vad gjorde alla människor här! Jag fick nästan inte plats. Jag fick ta en plats vid fönstret. Bredvid två män i 50 års åldern. Hursom haver började vi prata med varandra, de undrade vilket språk jag skrev på. Sen hamnade vi i en skön diskussion om utbildning, skatter, kostnader och boende. Ena mannen hade rötter från Irland och den andra mannen var ursprungligen från Polen. Perspektiv. På tillvaron. Det var det gott om.

Det är så befriande och så skönt att få möta såna människor. Som jag normalt inte pratar med. Det ger så mycket. Och jag slipper grubbla för en kort stund.

Idag är det Halloween parad på Sidneys skola. Han beslutade sig i sista sekund igår att vara spöke. Annars hade han tänkt att vara Darth Vader. Men fröken hade sagt "inga läskiga masker" och fast jag försökte förklara att den inte var läskig så gick det inte att övertyga och faktum är att jag tror att han kommer vara ett jättefint spöke!

Vi är bjudna på stor halloweenfest hos ett par bekanta ikväll men jag vet faktiskt inte om jag orkar. Självklart vore det jättekul men med tanke på hur det sett ut den senaste tiden så tror jag att vila är det jag behöver.
Vore ju najs med en man som överraskade med middag och inköp till kvällen också. Men där går inte förväntan och verklighet ihop.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna vad roligt att läsa lite om hur ni har det. Vad roligt att ni ska ha ett barn till. Kram Neta

Anna sa...

Men hallå Neta! Hur står det till?! Kul att du hittat hit! Japp nu blir det snart fullt hus :-) Det ser jag framemot!
Kram och hälsa familjen!