torsdag 15 oktober 2009

Energi av alla slag sökes

Nu börjar den så sakteliga släppa. Huvudvärken. Sedan i måndags har den suttit där. Bakom höger öga och irriterat. Jag tog en tablett i går fast jag inte fick. Men det hjälpte inte. Så nu hoppas jag att jag inte ställde till något i onödan.

Eftersom jag inte orkade med något ståhej efter skolan igår så pysslade vi lite halloweenpyssel. Klippte ut spöken och pumpor och klistrade på dörren. Sen lade jag mig på soffan och vilade lite. Barnen tog hand om mig och var så rara så.

Idag har jag lyxat till det med en pedikyr och en extra fotmassage. Jag tänkte att det skulle hjälpa mig bli av med huvudvärken. Det var väldigt avslappnande och skönt. Och kanske är det därför jag känner mig bättre. Eller så är det för att man inte kan ha ont i skallen hur länge som helst.

Jag tänker på tvätten som ligger nere i tvättmaskinen ren och blöt sedan i går. Den borde jag hänga på tork. Eftersom där ligger de enda byxorna jag kan ha för tillfället. Först kanske skölja den en gång till. Så tänker jag på de stora rulldammtussarna som ligger längs väggen i vårat sovrum. Jag borde damsuga. Eller åtminstone bara plocka upp dem och slänga dem. Men jag har ingen lust. Sen kanske. Eller inte.

Vädret. Vädret kan vi prata om. Det är kallt här. Decemberkallt enligt meterologen på tv. Runt 3 grader varmt. Och regn, resten av veckan med tydligen. Det har till och med snöat lite längre norröver hos en kompis. Vad är det som händer egentligen? Sommaren var inte sig lik och nu börjar vintern innan hösten ens varit här. Jag förstår inte. Hur kan det förändras så snabbt. Och dessutom trodde jag att växthuseffektsspådomen var att det skulle bli mycket varmare på jorden. I går var det inte varmt så vi eldade hela eftermiddagen i öppnaspisen. Nu är veden slut.

2 kommentarer:

Kina sa...

Sitter och tittar på en spontan resa till New York för mig och Olivia på höstlovet, men inser att det blir lite dyrt så här i sista minuten. Synd!
Sköt om dig!
Kram

Anna sa...

Det var synd men jag fattar att höstlpovet inte är den billigaste tiden att åka på. Hoppas vi ses i vinter i alla fall! Kram