lördag 10 oktober 2009

Idag


Jag är så galet sugen på vin. Av alla sorter. Känns i hela kroppen. Det måste vara hösten med trevliga middagar som gör sitt till. Nu tillhör jag inte gruppen av människor som tycker att det är okej att ta ett glas fast man är gravid så jag lider i tystnad. Fast nu luras jag lite. Jag lider inte. Det är liksom inte värt det. Att ta ett glas för sin egen skull när det kan påverka bebisen. Det är ju idiotiskt om ni frågar mig. Så, jag fantiserar om att jag dricker vin. Sen påminner jag mig själv om huvudvärken. Då går det ganska bra!

Idag har vi varit på fotbollsträning. Ett gäng 6-8 åringar i ett lag är ingen vacker syn för en hönsig mor. De spelar och leker så tufft och hårt. Och fast man säger till så slutar de inte. Det är ju märkligt. Så kommer någon och gråter och jag vill bara säga "skyll dig själv" och gör det också.

Sen så åkte vi till parken och gjorde en fågelskrämma som staden skall dekoreras med. Det var rätt kul faktiskt. Hade tagit med ett par gamla mysbyxor och en långärmad t-shirt. Det var bara det att när jag tog upp brallorna så var de inte direkt nytvättade. Men vad gör väl det.

Inga kommentarer: