torsdag 8 oktober 2009

H1N1


Jag lyssnar just nu mycket på radio. Eftersom mina dagar är fulla med höga ljud förövrigt så har jag fastnat för NPR. National Public Radio. En av de få radiostationer som inte har snabbt prat och hitlistelåtar.
Även om de ibland har tråkiga repotage så är det rofyllt att bara lyssna på de trevliga rösterna. Jag vet att detta kan tyckas märkligt för vissa. Nästan som någon slags tantvarning. Men jag är okej med det. Jag orkar inte lyssna på skränig musik och människor som pratar fort. Jag blir stressad och trött.

De senaste dagarna har det handlat otroligt mycket om svininfluensan. Och denna gång är jag rädd. Jag kände mig faktiskt inte alls rädd i våras. Tänkte mig att det var som en vanlig influensa som man bara fick vara aningens lite mer observant med.
Nu hör det ju till saken att jag är gravid också. Och hör till en av riskgrupperna. De inte fått vaccinet till min OB/Gyn än, men när de får det skall jag vaccinera mig.

Jag måste också höra mig för hur vi skall göra med barnen. Douglas i synnerhet. Han är ju den känsliga typen. Dessutom brukar vaccinet innehålla ägg, vilket betyder att han inte kan ta det. Men han är nog ändå en riskgrupp. Hur gör man då?

3 kommentarer:

Tingeling sa...

Jaaa, jag vet inte jag... Har blivit mycket skeptisk mot vaccinering. Tyckte den här artikeln var bra:
http://www.aftonbladet.se/debatt/article5932440.ab.

Kram till dig

Anonym sa...

Måste ge mig till knna då jag smyger in här och läser din blogg ofta....den är jätte bra. Vill oxå vara hemmafru i NY. Love it.
Tror vi var med i Mayorna båda två på det glada 90 talet? stämmer det?

Kram Tina

Anna sa...

Det var en bra artikel Anna. Ja, jag vet inte. Fortfarande.

Tina! Jovisst var jag med i Mayorna några gånger! Det var tider det :-) Kul att du läser! Är du kvar i västerås annars?

Ha det gott!
Kramar