tisdag 20 oktober 2009

Ordning och reda

Igår för första gången på länge, kändes det som, hade jag återfått energin som jag efterlyst. Tror det har ackumulerats under mina huvudvärksdagar. Så det som jag så länge önskat mig energi för tog jag äntligen tag i. Jag rensade killarnas garderober. Sidney klär ju på sig helt själv och väljer kläder och sånt. Jag får inte lägga mig i och så har det varit länge. Jag är helt okej med det. Det kan oftast inte bli så fel i alla fall. Detta betyder också att ordningen i hans garderob inte överensstämmer med det jag brukar kalla ordning. Men nu. Ni skulle se så fint det blev och vad mycket kläder som han inte använder längre eller bara rätt och slätt inte kan ha!

Sen våttorkade jag alla hyllor, lister och golv i garderoben. Känns så fräscht. Och tomt. Gjorde likadant i Douglas garderob. Där blev det lika tomt. Det som är bra med Douglas är att han nu börjar kunna ha de kläder som Sidney hade när vi flyttade hit. Han är ju så stor. Så det funkar.

Jag städade också vårt badrum. Tror att det golvet typ har torkats ordentligt två gånger sedan vi flyttade in här i Mars. Äckligt, jag vet.
Nu väntar städning av vårat sovrum och väldigt mycket tvätt på att tas om hand om. Men, se. Då hade jag inte alls lika mycket lust idag som igår. Dessutom är Douglas hemma idag. Han gick till sängs med feber nämligen. Vaknade utan men eftersom han också hade feber i söndags så vill jag inte chansa. Vi får se om jag tar tag i någonting av det som bordes tas tag i.

Inga kommentarer: