fredag 23 oktober 2009

Andras snor


Egentligen tycker jag inte om barn. Kan tyckas märkligt. Men i allmänhet, nej. Vissa barn, ja. Mina egna barn. Avgudar dem.
Nyss var jag tvungen att torka grannens unges näsa. Han nyste och det hängde långa grejor tjocka som tarmar ur hans lilla näsa. Hans mamma var inte här. Jag torkade. Och svalde kräkor som studsade i halsen. På mig själv.

Tycker också ofta att andras barn har otrevliga tendenser. Inte alla. Det finns såklart undantag. Men jag är glad att jag har blodsband till de mina så jag kan älska dem villkorslöst. Och jag är glad att jag inte jobbar på dagis.

Detta kan verka provocerande och en aningens arrogant av mig. Men rannsaka er själva. Inte är det så fräscht med andras barn och deras snor, bajs och egenheter? Eller är jag på riktigt knasig? Är fullt medveten om att andra föräldrar också kan tycka detta om mina barn. Därför är jag väldigt försiktig med att pracka på dem hos barnvakter.

PS bilden är inte min egen, snodde den från nätet.

4 kommentarer:

Helen sa...

Självklart Anna är det så, man kan inte älska alla. Spelar ingen roll att det handlar om barn. Vissa gillar man å andra inte....
Så tro jag att 99% tycker men inte säger. För vissa saker får man inte säga högt.
Hoppas ni får en skön och mysig helg.
Kram H

Anna sa...

Phu, då är i alla fall du lika knäpp som mig i detta fall :-)
Och jag säger inte mina saker högt. Jag skriver :-) Ännu värre iofs för det skrivna kan man inte ta tillbaka på samma sätt som om man sagt något tokigt.
Jag hoppas också vi får en bra helg. Och ni med. Och dina barn gillar jag! Massor!

puss och kram

Vicktoria sa...

Jag förstår inte hur människor kan säga att de "Äääälskar barn!" Det är som att säga att man älskar en hel population och det menar jag är omöjligt.

Jag gillar barn precis som man gillar vilka andra människor som helst. Vissa - ja, andra - NEJ!

Innan jag fick så här galet många barn var jag rädd för att träffa stora barnskaror (läs:syskon). Det tar jag med mig när jag träffar andra som har inga eller färre barn.
Sedan tycker jag att barn ska kunna uppföra sig, annars får man stanna hemma. Det gäller för all del vuxna också.

Visst är jag hemsk ;)

Anna sa...

Skönt, du verkar också normal Vicktoria! Inte hemsk. Det är precis som du säger. Personkemi på alla plan. Även med barn!

Kramar