söndag 25 oktober 2009

Allt möjligt


Efter att ha skaffat bettskena och sovit med den i 4 nätter så vill jag bara säga. Varför gjorde jag inte det tidigare. Herregud vad bra jag sover! Mycket djupare och har inte vaknat med huvudvärk en endaste gång sen jag började använda den. Inte särskilt snyggt och läckert men vad gör man inte.

Igår var det fotbollsträning som vanligt. Sen åkte vi iväg och åkte skridskor. Killarna kämpar på och ger inte upp, det är några små framsteg men det måste till ännu mer träning. Vad jag vet finns det ingen spolad utomhusbana någonstans så vi måste åka till en som är innomhus och kostar pengar. Såklart. Men de gillar det så vi provar några gånger till och hoppas att det lossnar.

Idag har vi familjestädat. Alla har på något sätt hjälpt till. Killarna mest genom att inte vara inne och stöka till. Vad skönt det är och vad trevligt det ser ut. Gjorde en test på facebook häromdagen. "Vem i Desperate houswives är du?" Svaret blev Bree. Läskigt. Hon är ju lite läskig tycker jag. Men när jag gick omkring här hemma i dammet och tänkte att om Niklas rakade av sig skägget och jag klippte håret skulle vi åtminstone inte ha så mycket hårbollar rullandes omkring, så kände jag mig lite som henne i alla fall. Eller när jag upptäckte att Niklas släppt ifrån sig strumpludd på mitt nytorkade sovrumsgolv och vansinnigt ropade "vad är dethär!" så började jag också fundera på om vi inte hade lite gemensamt.

Sidney är just nu på kalas och jag och Douglas pustar lite i soffan. För efter kalaset är det dags för fotbollsmatch och sen ytterligare ett kalas och efter det är det den årliga Halloweenparaden i staden. Den skulle ha varit igår men då regnade det. I dag skiner solen och det är helt fantastiskt väder. Det kommer vara tredje gången vi går i paraden. Eller, egentligen andra eftersom den blev inställd förra året på grund av regn. Men tredje året vi är här och upplever uppståndelsen i alla fall! Det är märkligt. Vi är inne på vårat tredje år här.

Inga kommentarer: