onsdag 22 juli 2009

Varför

Varför blev det vita tvätten blå i torktumlaren? Alltså inte tvättmaskinen utan torktumlaren.

Varför stannar sverige på sommaren? Ingen säljer hus eller lägenheter och jag kan alltså inte syssla med favorit sysselsättningen.

Varför förknippar jag sommaren med ljusa sommarnätter istället för värme som det är här?

Varför sover mina barn inte längre på morgonen fast de varit uppe länge kvällen innan?

Varför känns Sverige så långt bort ibland och så väldigt nära ibland?

Varför går jag upp i vikt på sommaren när jag har mycket mindre kläder på mig och fler tillfällen att röra mer på mig?

Varför håller tusen äckliga spindlar på att väva in hela huset samt alla buskar på nätterna?

Varför går jag fortfarande runt i pyjamas när jag borde vara ute och fixa med en massa saker?

Nu. Svara då.

Inga kommentarer: