lördag 11 juli 2009

Datum

Jag bestämde mig någon gång i mitten av veckan att det skulle vara den 12:e idag. Alltså lördagen den 12:e. Att dubbelkolla detta mot en almanacka var tydligen ingenting jag tyckte behövdes.
Därför så åkte vi hemifrån klockan 9.50 i morse för att skjutsa mina föräldrar till stora "mallen" så de i lugn och ro kunde få shoppa lite och för att vi andra skulle på barnkalas som började klockan 11. Innan kalaset behövde vi också köpa present.

Kalaset skulle vara hemma hos barnets mormor där jag aldrig varit, så därför kollade jag inbjudan en extra gång för att se att adressen stämde och att tiden var rätt. Jag kom mig aldrig för att kolla datum och dag. Jag hade ju som sagt bestämt mig att kalaset var idag.

Just när vi var framme så blev jag ändå lite osäker. Hade det inte stått i inbjudan att gatunumret skulle stå på en stor vit sten nere vid vägkanten? Framför mig var en vitmålad träpinne men med rätt siffror.
Jag ringer min kompis som självklart just då inte svarar. Jag bestämmer mig för att åka in på vägen i alla fall och precis när jag är framme vid huset och jag konstaterar att min kompis bil inte står där, så ringer det.
Jag svarar och någon skriker "TOMORROW, ANNA, TOMORROW".

Jaha.....man kan alltså med detta konstatera att mina barn kände sig snuvade på ett kalas som de ställt in sig på och att mamman fick betala av med ett besök på den lokala glassaffären.

I morgon, söndagen den 12:e juli skall vi gå på Ledas 3 års kalas. Och jag skall göra rätt från början!

Inga kommentarer: