tisdag 14 juli 2009

Full fart

I dag var vi på Manhattan. Galet vad trevligt det är. Tyvärr kan jag ju inte njuta av det som jag skulle vilja. Önskar jag vore 25 igen och åkte hit och bara levde. Det finns så härlig blandning av allt och människor är trevliga. Eller otrevliga men det finns ingen lagomvärld. Det går inte att "dra alla över en kam" som det så gammelmodigt brukar kallas. För den kammen finns inte här. Och det är galet attraktivt.

Vi var i West Village och spanade in alla fina brownstone hus. Jag vill så gärna bo där en dag. En dag när jag kan njuta av vad allt runt omkring har att ge. När jag är i 50 års åldern. Kan jobba hemifrån med det jag är bra på och kan tjäna pengar på det.

Hursom haver så avslutade jag kvällen med att hysta över hela familjen på Niklas som mötte oss på Grand Central, för att själv ta mig till Upper West och möta min kompis Elin. Vi hade som vanligt ingen tid att spilla och hade knappt tid att beställa varken drinkar eller mat för att vi pratade så mycket. Hon kör operation övertalning för att få oss att stanna kvar här. Hon har själv inga planer på att ta sig tillbaka till Sverige överhuvudtaget. Och vi diskuterade skillnader i sätt att leva här och där. Och jag märker att jag håller på att trilla över på andra sidan. På många sätt. Inte alla.

Tåget tajmade galet bra så jag var hemma igen klockan 21.40 och Niklas hämtade mig vid tåget. Ombytta roller.

Inga kommentarer: