måndag 6 juli 2009

Husmanskost!

I dag har det varit hett. Vi tillbringade några timmar vid poolen. Det var väldigt trevligt och svalt. Innan det sa vi hej då till Niklas som åkte iväg på filminspelning. I Lettland. Denna gång är jag inte ett dugg avundsjuk på hans jobbresa. Vilnius. Kan vara hur vackert, trevligt och fint som helst. Men jag tänder inte på det.

I morgon skall det vara ännu varmare så vi åker in till Manhattan för att gå på museum i stället. Metropolitan museum of art tänkte vi besöka. Sen tar vi nog en sväng in till Central Park och sätter på killarna badbyxor så de får springa i sprinklersen.

Glömde berätta att mamma och pappa smugglade in blodpudding till oss. Så idag var det knaperstekt bacon med lingonsylt till den insmugglade maten. Så himla gott! Till och med Douglas åt! När grannen kom förbi så bjöd jag henne också såklart. Hon hörde inte när jag sa vad det var. Smakade och sa att det smakade lite chokladaktigt. Så frågade hon vad det var. Då trodde jag att hon skulle kräkas.

Det gäller att lyssna på den som pratar!

1 kommentar:

Anna sa...

möjligt kanske och så, så åkte Niklas till Litauen....