onsdag 22 juli 2009

Dagen som följer och dagen som var

Dagen slutade inte riktigt där jag trodde igår. Runt 17.20 tiden så somnade Douglas i soffan. Jag fick inte liv i honom och tänkte att eftersom han var så trött så kanske det skulle funka att han sov för natten då. Hahaha. Han vaknade 2 timmar senare och var pigg. Vid 6 tiden kom Indira med familj hit och vi åt kvällsmat tillsammans. Sen var det full fart tills vi tvingade ner barnen i säng vid tio tiden. Då kom också Niklas hem som hade varit och tagit teorilektion för körkortet!

Idag skall vi försöka uträtta lite saker på förmiddagen för att efter lunch följa med några vänner till poolen. Skall bli 30 grader varmt igen. Det är dock ca 10 grader svalare än det var förra sommaren vid denna tid. Så jag klagar inte.

I fantasin just nu så bygger jag och Niklas hus igen. Problemet är bara vart det skall byggas. Jag tror inte att de har lediga tomter på södermalm? Eller? Det kanske finns det nu. Ibland känns det nämligen som om jag varit ifrån Sverige i evigheters evigheter. Särskilt när jag läser tidningar om människor som jag inte vet vilka de är. Förutom att de just nu är kända i Sverige för något som det gjort.

Just nu:
D -Mamma, han bokar med mig (bråkar)
M-Bråka inte killar!
D -Nej, då jag stänga av tvn, Didny

Haha, verkar som om det är eko här inne, hör mina egna hot från en liten 3 årig papegoja!

Inga kommentarer: