torsdag 2 juli 2009

Torsdag

Även om vi har varmt och klibbigt väder så har jag inte någon riktig sommarkänsla. Vet inte riktigt vad det beror på. Kanske att det regnar varje dag också. Och är fint. Om vart annat så man inte kan åka till någon strand för man vet inte riktigt när regnet kommer och det är inte lite regn som kommer när det kommer. Det fullkomligt öser ner! Jag vet att bara gamla människor och svenskar pratar mycket om vädret så jag passar väl in i den kategorin.

Vi var i väg till Greenburgh och Douglas är som vanligt väldigt reserverad med närhet till djur. Sidney har inga som helst tveksamheter. På´t bara! Här är en bild när han klappar en orm.

Vi var till doktorn med Douglas igen. För att få resultaten av blodtest och för att göra hudtest. Han är allergisk mot ägg (som vi redan visste), sesam, alla typer av nötter och skaldjur. Stackarn. Skaldjur som vi andra i familjen verkligen älskar! Måste säga att jag tycker att det är lite jobbigt med dessa allergier. Jag vet att det är en fis i rymden mot många andra problem man skulle kunna ha. Men mat måste lagas här två gånger om dagen och min fantasi börjar sina.

Till middag idag gjorde jag sallad till mig själv med ugly tomatoes som blev så himla god. Rostade solrosfrön, getost och blandad sallad med spenat och ruccola och färsk basilika. Killarna fick det som stod på deras önskelista. Korv.

I morgon är det ledig dag här. Dagen före 4:e juli. Niklas är ledig och vi skall gå på spa och få Swedish massage! Jag längtar så jag håller på att bli galen! Så. Himla. Skönt.

2 kommentarer:

Kina Paulsson sa...

Har du tagit matbilderna själv? Både salladen och soppan är superfina. Ser fantastiskt gott ut.
Kram

Anna sa...

Javisst har jag det :-) Känner mig nöjd själv faktiskt! Salladen var verkligen god. Hur har ni det?
Kram