söndag 19 juli 2009

Lite på örat

Vi fick ju en gemensam försenad födelsedagspresent av mina föräldrar när de var här. Så i fredags så slog vi på stort och bodde på hotel.
W.
Så heter hotelkedjan och vi har bott där förut. Inte just på detta hotel dock. Det som är absolut bäst med detta är att det känns som om man har en egen liten lägenhet. Så faktum är att känslan av att vara utan barn i detta fantastiska hotelrum med utsikt över New Yorks tak och takterasser var värt allt, bara den. Det får mig också att undra varför i hela friden jag inte kom iväg utomlands innan jag hade barn. Så jag kunde leva storstadsliv på riktigt.

Hur som helst så började vi med att gå till Grand Central och äta några ostron på ostronbaren. Gillar man Ostron så är ett besök där nästan ett måste. Det finns ostron från hela USA och av alla slag.
Vi fortsatte med att ta oss till Momofuko. Mycket trevligt och jättegod mat. Dessvärre så spillde jag på min tröja och eftersom vi skulle gå vidare så kändes det inte kul att gå runt med matrester runt halsen.
Vi tog en taxi tillbaks till Hotellet och sen till Gansevoort som faktiskt också är ett hotel men som också har en rooftop bar som skall vara bra. Vi satt där ett bra tag och det började regna och blixtra som bara den. Dessutom började jag bli lite lätt berusad. Dricker ju inte så ofta så det behöver inte mycket till. När jag då trodde att vi skulle ta oss tillbaka till hotellet var det dags för nästa äventyr. Stand Up. Något jag inte hade en aning om.

Comix hette scenen. Greg Behrendt hette killen som uppträdde. Han har varit med och skrivit manus till "He´s just not that in to you" och varit rådgivare i 4 säsonger för Sex and the City. Han var helt fantastiskt rolig. Det var två till killar där och värmde upp publiken innan han kom ut. Nu var det ju så att det inte var så mycket publik där. Vilket jag tyckte var synd för de var ju så himla bra. Så, när showen var över så tänkte jag att jag i alla fall ville visa min uppskattning så jag gick in bakom scenen och tackade dem så väldigt. De var jättetrevliga och vi pratade en stund. Det var för övrigt då jag upptäckte att jag nog hade tagit ett eller två glas vin för mycket.

Inga kommentarer: