söndag 26 juli 2009

Att boa eller att inte boa, det är frågan!

Vill inte tråka ut er med mitt papejojande och ha upprepande tråkiga inlägg. Men, just nu värker min kropp efter att få ha ett eget ställe med egna saker och få vara lite kreativ hemma. Jag är jätteglad för att vi har sluppit tänka på någonting angående inredning, lån och andra vuxensaker under en period.
Samt att vi istället lagt pengar på att göra saker. Och det vore ju dumt att inte utforska denna delen av världen nu när vi är här. Vore jättekorkat att lägga pengar på fina saker nu när vi inte behöver. Det är det ju egentligen jämt. Dumt att lägga pengar på saker. Men det är ju så roligt att ha det fint omkring sig. Jag gnäller inte, vi har det jättebra och fint omkring ossnu också. Men, det är ju inte vårt på riktigt. Det finns ingen framtid i detta hus, vi vet att det tar slut. Alltså ingen idé att ens tänka på hur man skulle kunna göra eller vad som skulle vara roligt att köpa.

Det är de stunderna jag bara vill lägga ner, köpa hus här och flyga över alla våra saker. Det är ju just nu närmare att fortsätta livet här än att börja om igen i Sverige. Ni förstår nu mitt tidigare inlägg om att jag håller på att bli tokig va?

Tror att det är höstkatalogernas hemska lockande bilder och saker som får mig såhär. Det blir nog bättre nu när vi snart skall åka på semester!

2 kommentarer:

Tingeling sa...

Du. Jag har ändrat mig. Flytta inte hit. Gräset är alltid grönare på andra sidan verkar det som... då är det bättre att du flyttar nån annanstans och tänker "varför flyttade jag inte dit där Tingeling bor??" Annars är det mig du blir sur på när du tänker "hur faaan kunde jag bosätta mig hääär??" Så fortsätt du att kolla efter tomter på Södermalm! :-) Kram på dig och ta av tänkarhatten nu.

Anna sa...

haha, visst är det så! Du förstår att jag tänker högt va?
Kram och hoppas ni har det bra vad ni än gör och är!