måndag 27 juli 2009

Badvakt

Skillnaden mellan att bo i USA och att bo i Sverige är ibland inte så stor. Men ibland är den desto större. Just fenomenet med stämningar och rättegångar hit och dit för det minsta lilla. Bara det att jag kunde överklaga mina små enkla trafik "brott" och få dem till något helt annat.

Nåväl. Det jag egentligen ville komma till var. Att idag var vi till en annan pool med några andra kompisar. Den var lite finare och lite mer välskött en den som vi brukar gå till. (Alltid med någon som är medlem. Annars kommer man inte in överhuvudtaget).

Men jag höll på att bli tokig på alla badvakter som inte lät oss göra någonting. Exempel:
Inte klättra på statyfiskarna som sprutade vatten i barnpoolen
Inte låta barnen hålla sig fast på ryggen när man simmar i barnpoolen. Eller rättare sagt, tar sig fram genom att liksom dra sig fram med händerna, vi var inte ens på lite djupt vatten. Det var precis så det täckte mig.
Inte låta Douglas hoppa i vattnet i dykstil, (ni vet så där som de gör när man tar emot dem i vattnet) bara med fötterna före.
Såklart inte de vanliga reglerna, inte springa inne på poolområdet inte hänga på linorna som är i vattnet och säkert något annat som jag har glömt bort nu.
(En annan sak som vi varit med om på några av de stränder vi har varit på är att man inte få ha typ, luftmadrass eller bodyboards)

Badvakterna jobbade hårt och visslade i sina s-tans visselpipor hela tiden. Min vän Donna tyckte detta var jättebra att de var så strikta så det inte hände en massa bus. Det är också hon som är Katolik. Need I say more?

I och med att badvakterna jobbade så hårt blev Douglas jätterädd för dem och visste inte riktigt hur han skulle bete sig i vattnet till slut. Han sa också vid ett tillfälle att han inte kunde gå upp på kanten från poolen för "han blåser så" och syftade på badvakten.

Som tur var var det en annan mamma med också, har berättat om henne förut. Hon och hennes man är från Estonia så hon har en något mer avslappnad syn på saker och ting och kunde släta ut diskussionen lite när jag och Donna kom i en något liten dispyt om det var bra eller dåligt med alla regler.

Inga kommentarer: