fredag 3 juli 2009

Farfars födelsedag

Av någon anledning så har Tarrytown inga fyrverkerier i morgon, Independence day som det är och allt, som de flesta andra städer här. Nej, de har idag. Så nu på kvällen är Sidney och Niklas iväg och tittar. Douglas som är allvarligt rädd för smällare ligger och sover.
Det smäller rejält i krokarna kan jag lova, kan dessvärre inte se någonting här ifrån vårat hus.

Jag och Niklas var på lyxig eftermiddag. Massage på Oasis day spa som var fantastiskt, även om jag tyckte att hon hade kunnat vara lite mer hårdhänt. Jag tackar Kina för min fina present!
Sen tog vi oss till Irvington och åt lunch på Red Hat. Det var lagom varmt, fläktade lite från Hudson river och vackra båtar susade förbi ner mot Manhattans skyline. Ingen av oss behövde jaga någon liten som var på rymmen eller göra hundratusen toabesök under lunchen. Vi bara njöt!

Sen har nerverna varit lite på helspänn här för en viss 6 åring. Mormor och morfar kommer i morgon och det är svårt för en liten känslig kille. Det gråts hejdlöst åt konstiga saker (tycker vi) och det görs helt oförklarliga saker. Tur att vi känner honom och vid detta laget har lärt oss hur han fungerar. Men det måste vara jobbigt för honom och mitt hjärta värker när jag märker hur han reagerar på vissa saker. För mest så längtar han ju så mycket så mycket efter dem. Han vet inte hur han skall göra med alla känslor bara.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Absolut, vist är det så, om förutsättningar finns. Önskar inget hellre. Och ja jag vet att livet inte är lätt. Hoppas att allt är bra med dig och grabbarna :), läste också att farfar och eva kommer så hälsa så gott!
Kärlek till dig från mig!
Jessica

Kina Paulsson sa...

Vad glad jag blir att du utnyttjade presenten. Det var du värd.
Vi har det riktigt skönt här i Charlottesville/Washington. Faktiskt inte alltför varmt. Förresten tycker jag att du borde börja en ny karriär som matfotograf. Det är verkligen en konst.
Kramar

Anonym sa...

Fresh Healthry Vending Workplace Wellness Programs.The epidemic of obesity among children and adults is placing the need for more accessible healthy choices. Linking this surge in weight gain to vending machines has prompted a market for health vending choices.
fresh healthy vending scam