måndag 20 juli 2009

Förutfattade åsikter

Jo jag erkänner. Ibland. Bara ibland, har jag förutfattade åsikter. HA HA. Jag har förutfattade åsikter om saker jag inte vet något om. Typiskt dumt. Eftersom jag inte vet något om det så verkar det ytterst korkat att tycka till om just de sakerna. Bättre att tycka till om saker man vet något om. Men det kanske är det förutfattade meningar handlar om. Att om man inte vet saker så tycker man till om dem. Arrogant nog tar man inte reda på fakta. Och om man sitter inne på en massa kunskap om saker och människor så håller man allra ödmjukast käften!

Jaja, i alla fall har jag haft extrema förutfattade åsikter om Alex Schulman. Känner inte honom och vet ingenting om honom. Är han egentligen en riktig journalist? Eller har han bara haft tur och känner rätt människor som hjälpt honom med vad det nu är han gör.

Så idag halkade jag in på hans pappablogg som jag bara avfärdat som trams. Trams från en kille som jag tycker är tramsig med eller utan barn. Har sett att han fått en pojke som heter Charlie på löpsedlarna men inte tänkt läsa om det alls. För jag har ju haft förutfattade meningar om honom. Idag så fick jag reda på att Charlie inte är en pojke. Det är en flicka. Charlie. Flicka. Och mycket söt.

Dessutom så skrev han riktigt roligt. Särskilt om mötet med Persbrandt. Precis så skulle jag också reagera. Och har reagerat. Till exempel kring killar jag varit intresserad av. Korkat nog ignorerat och låtsats intresserad av någon annan. Verkligen moget och verkligen helt utan att få kontakt med den jag egentligen brydde mig om.

Så, jag vill säga nu att jag skall jobba på mina förutfattade åsikter. Jobba, jobba, jobba.

Inga kommentarer: