tisdag 21 juli 2009

Regnaktiviteter


Idag har det regnat. Tokregnat. Så vi fick meddelande om att att ett gäng skulle till Wee play. Jag har skrivit om det förut. En stor innomhus lekplats typ. Jag fick med mig grannens son också. Jag hade alltså tre barn att hålla reda på. Måste säga att det gick riktigt bra. Inga större problem uppstod och alla var heltrötta när vi satt oss i bilen på väg hem.

Vi stannade på Rockland Bakery på vägen. Vilket fantastikst ställe. Allt bröd i världen verkade vara samlat där. Vanligt matbröd fick man själv gå ut i bageriet och ta direkt från ugnarna i stort sett. Färskt härligt fluffigt bröd. Så nu har jag snart själv tryckt i mig en russin och valnöts baguett! Går inte att sluta äta! Killarna har ätit massor av det andra bröden vi köpte. Å, jag vill åka dit varje dag. Synd bara att det ligger på andra sidan Tappan Zee bridge så man måste betala 5 dollar i vägavgifter! Kanske är bra med tanke på vad det skulle göra med denna barbapappa figur! Jag skulle bli Barbajättetjock!

Sen åkte vi alla hem hit och lekte en stund till så nu ser huset ut som vanligt igen. Som ett bombnedslag alltså!

2 kommentarer:

Vicktoria sa...

Njutigt. Jag vill vara ett bageri. Jo, på riktigt!

Kram till Dig. Och äntligen kan jag kommentera :)

Anna sa...

Men får man äta brödet då?

Himla kul att du kan kommentera nu, tekniken är fantastisk! Kram tillbaks!