söndag 2 november 2008

Upp och ner, ner och upp

Vad är det Timbuktu sjunger i "the botten is nådd" ? Man måste må dåligt för att kunna må bra igen! Det är så det är med min hemlängtan. Jag längtar ju verkligen inte hem hela tiden. Har tyckt att vi nog kan stanna här ett bra tag till nu sen jag fick skriva av mig att jag hade hemlägtan. Jag är ju som ni nog har förstått, något ambivalent i min känsla för vad framtiden skall göra med oss.

Har hört ett helt galet bra nytt band som ni måste kolla in. Ni har säkert bättre koll än mig men de heter Glasvegas och här finns ett smakprov http://www.youtube.com/watch?v=CMT418TyRiA helt klart mina nya favoriter!

Indira och jag satt häromdagen på vårat corporate-skitviktiga-business möte och försökte komma på bra saker man kan göra för att tjäna pengar utan att behöva vara slavande arbetare. Vi kom på några bra idéer men vet inte om de var helt genomtänkta. Däremot kanske jag skulle ta och plugga något på distans här. Kollade in lite skrivarkurser men vet inte om jag vågar. Indira är distansinternetlärare för folk som skriver. Nu är ju det på engelska och där är jag inte riktigt än. Men det kanske skulle vara en jättehit. En utlänning som på knagglig skrivarengelska försöker förklara att deras land kanske inte längre är "the land of opportunities". Jag skulle antagligen bli utvisad och aldrig mer få komma tillbaka.

Sen är ju jag ingen riktig genomförare, snarare en idéspruta. Har massor av bra idéer och kan komma på allt in i minsta detalj men sen får någon annan ta över medan jag står bredvid och talar om hur det skall göras. För jag vet hur jag vill ha det och nåde den som gör fel :-) Gjorde någonslags test för hundra år sedan när jag jobbade på Bredbandsbolaget med Peeeeer, min chef, och vi var båda två sådana personligheter. Det var ju ingen bra kombo! Ingen som ville jobba, bara komma på vad vi skulle göra när någonannan skulle jobba.

Såg förresten "What happens in Vegas" i helgen. Om jag inte vore gift, och om Ashton Kutcher inte hängde ihop med en dubbelt så gammal kvinna som han själv så tror jag att han och jag skulle vara ett par. Någonstans skulle vi ha träffats. Det måste ju vara så. Det känns så. Eller så är det bara ett önsketänkande. Jag vet inte. Men han är bra j-vla snygg. Det kanske räcker så. Ja, det gör det. Ibland räcker det med att titta. Titta bara på Beckham. Han är snygg som bara en. Dribblar bollen som en gud. Men öppna för gudsskull inte munnen karl! Det låter fasansfullt och rösten passar absolut inte ihop med hans utseende.

Vet inte hur jag halkade in på denna totalt oviktiga iakttagelse. Det bara hände. I morgon skall jag försöka göra ett picasaalbum så ni kan se bilderna från applepicking och halloween!
Nu är det gonatt!

2 kommentarer:

Kina Paulsson sa...

Vad heter den personlighetstypen? Den som sprutar ut idéer, inte kan genomföra dem och dessutom vet exakt hur allt ska göras (när andra gör det)? Låter nämligen precis som min man.
Kram Kina

Anna sa...

Jag kommer tyvärr inte ihåg. Det var en kurs i gruppdynamik och om hur flera olika personligheter behövdes i ett team för att teamet skulle vara som mest framgångsrikt. Som sagt. Jag och min chef var inte enligt detta en bra grupp men vi hade väldigt kul ihop! I vår familj spelar det ingen roll heller för vi har två som är sådär på att genomföra saker så vi har en massa bra idéer som vi pratar om!
Kramkram