måndag 24 november 2008

Några Rättelser och klargöranden

Jo, det var en sak. Jag har ju allt jag vill skriva klart i huvudet och glömmer ibland bort vissa viktiga saker som jag vet och tror att ni vet fast ni inte kan ha en aning om vad som snurrar i min skalle!

Några saker som jag tänkte på på kalaset var

1. det var bara Sidney, Luke och Michael av killarna från klassen. Var det för att de var Markus bästa kompisar eller för att de är de enda icke latino killarna i klassen? Niklas kom hem och sa att han aldrig hade hört talas om Markus. Sidney hade inte nämnt någonting om honom någongång till honom

2. Det spelar ingen roll hur mycket underhållning eller hur fint anordnat någonting är, om barnen vill leka med varandra så gör de det ändå. Eller som i detta fall. Födelsedagsbarnet höll sig undan hela kalaset och kom bara ner när presenterna skulle öppnas. Resten av tiden var han uppe och lekte med sin fantastiska tågbana!

Andra saker som jag märker är att det lätt blir missförstånd när jag skriver och berättar om vissa saker. Men det var ju det jag sa när jag började skriva. Om något låter konstigt eller om jag skriver något som ni inte överhuvudtaget fattar så måste ni säga till så,

1. Vi skall inte flytta, inget är bestämt. Men i mitt huvud så är vi ju på väg hela tiden så jag tänker att, varför skall jag sätta upp en hylla här när vi snart skall flytta, eller varför skall jag fixa med en gardin när vi ändå snart skall flytta och den kanske inte passar någon annanstans.

2. När jag klagar på att vara hemmafru så är det inte så att jag inte fattar att ni inte också gör dessa saker. Men jag känner att jag sällan (aldrig) får ett avbrott från denna hemmasmörja och inte får någon annan input från något jobb eller så. Jag är liksom inte längre duktig på någontig. Ni vet, människans behov av bekräftelse.

Tror det var allt för nu.
Puss och kram

2 kommentarer:

Helen sa...

Hej Anna håller inte med dig när du säger att du inte är duktig på någonting.Du Anna är en fantastisk mamma till dina underbar killar och en underbar fru till Niklas.Du är även fantastisk vän.Och du är super bra på att blogga. Du är en helt underbar människa och jag är så glad att du finns i mitt liv och berikar det på många olika sätt. massor med pussar o kramar till dig från mig. Kram Helen

Anna sa...

Gulle dig!