fredag 21 november 2008

Fredag!

I dag har jag lite svårigheter att skriva. Douglas har lyckats pilla bort fler tangenter på min dator och jag får inte tillbaka bokstaven "i" ordentligt. Så jag måste liksom banka till den för att det skall bli något.
Sitter och funderar på om jag skall ta en prommenad, läsa tidningen, vika tvätt eller lägga mig och vila en stund. Har inte alls bestämt mig än. Såna världsliga problem :-)


Jag var ute igår med några tjejer. Vi åkte in till Manhattan och skulle åka skridskor på Rockefeller center. Sue ville göra det innan de flyttar tillbaka till England. Nu lyckades vi inte riktigt tajma in det med tiderna. Otippat. Vi kom i slutet av en session och sen skulle de spola isen, vilket skulle betyda att vi hade 15 minuter att åka och sen ta oss till restaurangen vi skulle till. Vi bestämde att vi skulle fundera på saken över en öl på en Irländsk pub i närheten.

När vi funderat färdigt bestämde vi oss för att hoppa över skridskoåkningen, Sue trodde att hon skulle slå ihjäl sig om hon gav sig ut på isen med en öl i kroppen!

Vi begav oss istället till en jättetrevlig Koreansk restaurang. Det var en massa plockgrejor och man grillade sin mat på bordet. Jag fick ett hysteriskt skrattanfall när vi frågade om vad en sak var och jag tyckte att han sa "cheese snail" Jag vet fortfarande inte riktigt vad han sa men det var verkligen snigel.....

När vi sen missade tåget, eller rättare sagt tiden så var vi tvugna att skynda oss så vansinnigt för att åtminstone vara hemma till 12. Så vi 5 hoppade in i en taxi och jag sa "ta oss till Grand Central"! Varpå han sa, "är du inte klok, ni är 5, jag kan bli av med körkortet". Det tyckte jag inte var något problem alls, jag sa att någon av oss kunde ligga på golvet och vi skulle vara såååå tysta. Och var väldigt påstridig. Jag ville verkligen inte missa tåget. Hade ju barnvakt och kände att jag var sen redan som det var.

Till slut gav han med sig och skakade på huvudet åt mig när jag talade om vilken bra man han var som hjälpte oss med detta! Mina vänner sa att de inte sett mig så fokuserad och bestämd förut! Men se vad bra det gick! Vi hann med tåget.

Skall snart iväg på thanksgiving lunch i Sidneys skola. Hoppas det blir trevligt. Jag hade tänkt att ta med mig Douglas fast vi fått 2 brev hem där det står att man inte får ta med syskon. Men vad skall jag göra då? Just nu känner jag att jag inte riktigt har något alternativ.

Några har frågat om vilka betyg Sidney fick. Han fick alldeles utmärkta betyg. Särkilt i Art, Music och Physical Exercise!
Och Hörrni! Vad skönt att det är fredag i dag!!!

Inga kommentarer: