tisdag 4 november 2008

Election day

Idag är det election day. Känns stort faktiskt.

Igår kväll kollade Sidney på något program på tv och kom rusande in till mig i köket, (ca 10 steg). Mamma vet du, i morgon skall vi välja ny president!!! Och hade verkligen den sköna tonen i rösten som om det var något jag inte hade en aning om. Att han kom med något stort för första gången. Jättegulligt.
Ialla fall när vi kom till skolan i morse så spelades nationalistisk musik och hela skolan var smyckad i amerikanska flaggor och vimplar. Vi hade fått en notis hem om att barnen gärna fick ha röda, blå eller vita kläder på sig för att fira denna dag, (vilket vi (hrm, jag) glömde men Sidney hittade lite röda, vita och blå färgstänk i den tröjan han hade på sig).
Jag har verkligt svårt att se att det skulle hända i Sverige. Någon som tycker något annat?
I kväll skall jag med spänning följa valet på tv!

I vår park idag är det stor filminspelning igen. Det gick rykten om att det var en George Cloney film men jag såg inte till honom och ingen visste något så det var nog en krydda till historien. De som filmade på plats ville inte berätta ens vad filmen hette. Mycket mystiskt.

Vårat hem har invaderats av nyckelpigor. Vet inte hur många vi har tagit hand om de senaste dagarna men nog är det 10-15 stycken. Underligt, vad vill de oss?

Inga kommentarer: