onsdag 12 november 2008

Att vara eller icke vara

Jag läser en annan blogg av en tjej som bor ca 10 minuter härifrån. De kom hit hela familjen i sommras. I ett av hennes senaste inlägg så skriver hon om hur bra hon tycker att det är att vara hemmafru. Å, vad jag önskar att jag också kunde skriva det.

Visst är det skönt att barnen har det lugnt och skönt och slipper stressa till och från dagis i ottan och visst är det bra att jag är hemma och hämtar upp dem från skola och dagis blablabla. Men, allt det andra då. Denna rövarkula till hem som konstant är full av tvätt, smutskläder, disk, gammal mat på golvet mat som skall planeras och köpas in och allt annat som just nu står mig upp i halsen! Jag känner mig inte som någon bra eller god hemma fru alls faktiskt.

Det är lätt att säga att det är självvalt men jag valde det när jag inte visste hur det skulle vara! Man kan inte veta om man inte provar! Nu har jag provat. Detta ligger inte för mig. Nu är inte alternativet särskilt lockande heller så tills vidare får det vara så här och vem vet. När min värsta pms är över kanske jag känner annorlunda!

Inga kommentarer: