söndag 28 september 2008

Lyx

Ååååååå vad härligt vi har haft det i helgen!

I torsdags kom Tommy och Virre, vi överraskade dem på flygplatsen, sa att de skulle bli upphämtade med taxi men så kom vi istället. De blev jätteglada och överraskade.
På fredagen så kändes det som jag bara hämtade och lämnade familjemedlemmar. Det ösregnade så jag skjutsade Niklas till tåget, sen Sidney till skolan, sen Douglas till dagis. Den åkte jag med svärisarna till Stew Leornads, en affär i något som ser ut som en gammal lada. De har eget kött, mjölk och ägg från egna farmar. Grönsaker och annat är helt fantastiskt fräscht och det är en upplevelse att gå omkring där. Sen åkte vi och hämtade D på dagis och efter några timmar var det dags att hämta S vid bussen igen på kvällen hämtade jag Niklas vid tåget (det regnade fortfarande..........phu!

På lördagen åkte jag och Niklas in till Manhattan och bodde på hotel. Vi tog en lunch på "The Oysterbar" på grand Central och åt galet goda ostron. Tog en eftermiddagslur. Strosade omkring i den vackra delen av Soho, inte turistfällan mer "sex and the city" delen. Köpte kläder till både oss och barnen. Åkte till Meatpacking district där jag inte varit någongång men som är väldigt trendigt. Det är bara vackra människor där, de är uppklädda till tänderna och jag har sett den kortaste kjolen någonsin på någon. Alla tjejer hade högklackat och jag hade mina tvärplatta converse......jag tycker att de är supersnajdiga men passade kanske inte just där.

Vi var tillbaka på hotelrummet halv tio och jag sov nog kvart i tio........man måste ju få valuta för pengarna!! Hotellet var jättefint och lyxigt och kostade oss ingenting, lyckades ju på något märkligt sätt få dubbla poäng när vi bodde på hotel i vintras och....ja.....vi sa ju inget så att, ja, det var gratis!

I morse sov vi länge, men vaknade såklart när klockan var 6 i alla fall, lyckades somna om och gick upp halv tio. Åt frukost på en helt fantastisk restaurang som heter Good enough to eat http://www.goodenoughtoeat.com/index.html och jag vill bara öppna ett brunch/fika/lunch ställe nu. Så enkelt men så proffsigt och gott! Det var kö utanför när vi kom och det regnade men vi fick kanske vänta i 20 i minuter så fick vi barplatser! Jag tog deras Wallstreet omelett med scones och jordgubbssmör! Såååååååå gott! Sen tog vi en taxi till Harlem och tåget därifrån och hem. Till Verkligheten.
Men vad glada barnen blir av att ses igen när man varit borta ett dygn! Det är ju så värt det. För både dem och oss. Synd bara att det är så svårt nu för tiden.

1 kommentar:

Helen sa...

Hej låter som ni haften en underbar helg. själva är vi ju på samos som du vet,men fy vilket väder. Idag har det regnat o blåst men Mathilda skulle bada. Så jag satt där snällt under handduken o kollade på.Frös som attan.Hoppas solen o värmen kommer så man kan njuta av grekland. Ha det så bra hälsa familjen.

Kramisar Helen