lördag 6 september 2008

Önskelista

Jag vet, jag skriver lite för långa inlägg. Kan inte hjälpa det. Det går av bara farten.

Det finns några saker som jag önskar mig fast jag inte borde. Jag har ju ett ypperligt liv, jag borde vara lycklig som det är. Och det är jag. Jag har en underbar familj (som ibland är himla tröttsam men ändå), vi bor i ett någolunda utvecklat land (läser en kompis resedagbok, hon är i Tanzania och praktiserar som läkare http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=3&section=journey&journeyId=310530&userId=71751 och då får man lite perspektiv på tillvaron, tillexempel kan jag konstatera att jag antagligen inte skulle överlevt mina förlossningar och mina barn skulle kanske inte heller klarat sig - hu, å hemska tanke), jag är frisk och allt som allt så har jag ju det toppen!

Men.
  • Jag skulle gärna ha obscent mycket pengar
  • Jag skulle gärna bo i ett fint hus
  • Jag skulle gärna ha en lång och härlig semester på lyxresort
  • Jag skulle gärna ha en personlig tränare
  • Jag skulle gärna ha en kock i hemmet
  • Om ovanstående inte hjälper så skulle jag gärna göra en fettsugning och skinnborttagning (den 5 kilos bebisen som dök upp för två år sedan har satt sina spår)
  • Jag skulle gärna ha mer tid (jasså? det gick inte att köpa? det trodde jag för nu har jag blivit odräglig av att önska mig alla dessa saker så nu tror jag att det går att köpa tid också!)
  • Så önskar jag att jag kunde bjuda hit alla jag känner så vi kunde ha ett jättepartaj!

Apropå partaj så hamnar jag emellanåt i något slags destruktivtomogenknastanke (där jag befinner mig just nu och är galet partysugen) och det enda jag vill är att dricka sprit, röka och göra farligt busiga saker. Tror att jag är typ 19 år igen och livet är helt bekymmerslöst, party hela tiden och morgondagen är en annan dag.

Nu förtiden kan jag knappt dricka en halv flaska vin utan att få skallebank. Skulle jag dessutom röka......jag skulle antagligen bara kräkas. Och det är ingen hit när man druckit rödvin. Dessutom får jag oftast migrän också efter lite party. Så tuff är man ju inte (längre). Dessutom så fattar ju inte barnen att man är bakis och måste få vila. Inte titta på Mc Queen klockan 6 på morgonen!

Så, tillsvidare så har jag skickat familjen att handla. I kväll blir det ångkokta musslor i vinsky!

Å vad jag längtar!

Inga kommentarer: