torsdag 18 september 2008

På begäran!


Så här ser jag ut efter ett stenhårt pass i taekwando! Fick dock reda på hur mycket det kostar att fortsätta.......slår man ut det per gång så blir det ca 125 sek! När jag sedan har fått mitt gula bälte så kan jag träna tre gånger i veckan (när jag nu skall hinna det) och då blir det ju ännu lite billigare. Jag fick listan på vad jag skall kunna för att gradera upp mig till det gula bältet också. Då sjönk mitt självförtroende rejält. Jag har ju sett 5-6 åringar med både gult och orange bälte men jag fattar inte hur jag skall kunna lära mig allt, rörelser och till och med räkna pååå......koreanska? I alla fall ett språk jag inte kan.
Nåväl, jag har två gånger till att fundera på hur jag vill göra! Tror att jag kanske skall ta en lott i dag. NY lottery och vinna en sisådär 300 miljoner dollar!!! Då köper jag hela Yoo´s martial arts!! :-)
Så här står det längst ner på häftet jag fick:
Practice doesn´t make perfekt
perfekt practise doesn´t make perfekt
practice makes improvements and
improvements lead to excellence!


Inga kommentarer: