lördag 13 september 2008

Lördag hela veckan?

Så, idag är det lördag och vi har varit på fotbollsträning på morgonen. Den startar klockan 8.30!!!! Hutlöst tidigt! Men, man kommer i alla fall igång!
Har inte hänt så mycket de senaste dagarna. Varit ganska lugnt. I torsdags var jag iväg på styrelsemöte med svenska skolan. Det var trevligt. Jag ser ju dessa tillfällen som socialt berikande för mig. Det är ju den totala vuxentiden jag får. Visst träffar jag en massa trevliga människor på dagarna också men då är ju alltid barnen omkring så det blir svårt att hålla längre diskussioner som ni vet, svårt att hålla en tråd och svårt att komma ihåg vad man egentligen började prata om!

Så för min del blev det ingen taekwando och Det verkar som om Sidney inte vill hålla på med det längre. Jag har försökt övertala honom för jag tycker att det är en riktigt bra....sport? aktivitet? eller vad man nu kallar det. Men han vill inte (det är ganska dyrt också och man måste teckna sig för minst 6 månader) och det är väl bättre att han känner efter nu innan vi har betalat denna hemska summa så han inte ändrar sig då!!

Vi var iväg till IKEA i torsdags också. Det var mysigt. Köpte en supertung bokhylla som jag släpade in i bilen. Det stog att den vägde 40 kilo men det kan inte stämma för jag fick slita ihjäl mig för att baxa in den. När jag och Niklas sen tillsammans skulle bära upp den för alla tre trappor sa han att den inte alls kunde väga så lite.......men vi fick upp den tillslut i alla fall och när jag öppnar paketet så är det fel färg.....jag blir så trött! Jag kom på det när jag satt i bilen att jag inte dubbelkollade artikelnummret på kartongen och det som stod på hyllan. Så, naturligtvis så hade någon lagt en med fel färg på "min" hylla!!!! (Det var meningen att den skulle vara vit och jag kom hem med en brun.)

Nåväl, vi mumsade gelehallon och bilar på vägen hem och struntade i att det inte var lördag!!!

Igår regnade det nästan hela dagen......vilket betyder att barnen klättrar på väggarna av att vara inne så tillslut letade vi fram alla regnkläder och gick ut i alla fall. Oj vad glada de blev. Men man är ganska ensam med att vara ute då......

Jag har tänkt på en sak. Nu så har vi nog tagit nästa steg i vårt boende här. Telefonen ringer inte bara av en anledning, det kan liksom vara någon som bara vill prata också. Det har varit så hitills att det ringer för att någon vill ses eller fråga något. Men nu ringer det för att de vill veta hur man mår eller så. Ni vet så som det brukar göra hemma.
När man är ny så tar det lite tid innan man bara ringer och pratar skit i telefonen. Men den gör det nu. Och det gör mycket för trivseln märker jag!
På gatorna träffar vi också nästan alltid någon som man kan stanna och prata med en stund och det är ju himla trevligt det med!

Vi var och hälsade på på Douglas Nursery school i går. Det går nog bra tillslut men jag vet att han kommer gråta som besatt när jag lämnar honom. Det är ingen inskolning, bara "hejdå vi ses" sen och så går man! Jag blev ju aldeles tårögd bara av att de pratade om att "lämna dem med ett leende på läpparna fastän de gråter och skriker" Som tur är så har han ju Ollie där, en av hans bästa kompisar. Det kommer förresten bara vara killar i hans klass. Och en finsk pojke. De hade precis nyss flyttat hit.

Sidney har ju däremot haft världens längsta invänjning på sin skola. De har gått 2,5 timmar varje dag i en och en halv vecka men börjar med heldagar på måndag! Yippee!!! Nu har det ju bara varit en massa tider att passa. Och om man försöker åka och handla eller så så springer tiden iväg väldigt fort.

Det är några fina hus till salu i Västerås nu. Om vi visste att vi skulle bo där och om vi snart skulle flytta dit så skulle jag lätt bjuda på dem men nu vet vi ju fortfarande inget så jag kanske bara fortsätter att drömma?? Finns några fina hus till salu här med......
Känner att vi börjar bli väldigt bekväma här nu. Jag har verkligen kommit över den jobbiga fasen. Men, det tog ett år!!! Nästa vecka har Niklas varit här ett år. Sanslöst vad tiden går fort ibland!

Inga kommentarer: