fredag 26 september 2008

Tre timmar är ingen lång tid

Nu vet jag vad man hinner på tre timmar i alla fall. Man hinner prata en liten stund med de andra mammorna efter lämningen på dagis. (Vi lämnar och hämtar alla vid samma tid som ni kanske förstått). Man hinner stressa iväg och storhandla, stanna till på vägen och köpa fina höstuteblommor. Hem och packa upp, plocka undan alla kläder som ligger överallt (var tog min kläderska vägen??) Torka av bordet och köksbänkarna från allt kladd. Kolla lite mail och sen är det dags att hämta på dagis igen!

När man skall få besök som inte kommer så ofta (svärföräldrarna till exempel) så vill man ju gärna att det ser lite fint ut och när man vill det så inser man hur skitit det är överallt. Och då tappar jag lusten helt och så hoppas jag att om det bara är lite undanplockat så tänker ingen på allt damm och kladd som är som en hinna över hela vårat hem!

Vi var till frisören med Douglas för första gången i går, nu ser han verkligen ut som den terribletwo year old han är! Det blev jättefint men han ser så stor ut nu.....men det är nog bra för jag behöver inse att han inte är en liten yttepytte kille längre och jag behöver behandla honom därefter. Annars får vi snart problem. Han är väldigt bestämd och kan säga ifrån ordentligt nu. Han som alltid varit den som bara hänger mer och inte opponerar sig så mycket. Jag är i chock!

Inga kommentarer: