lördag 13 september 2008

Little people

Jag glömde ju att berätta att vi beställde Halloween kostymer på nätet häromdagen och de dök upp vid dörren i torsdags. Sidney hade beställt en Buzz Lightyear dräkt och Douglas en Elmo dräkt (han ville ha en fånig Lightning McQueen men där sa jag stopp, den var så ful).

Jag beställde storlek 2 år till Douglas och 4-6 år till Sidney. Så kom dräkterna. Douglas fick med nöd och näppe i benen men när armarna skulle i så gick det inte. Den var så liten så liten det saknades säkert 5-10 cm......Sidney å andra sidan fick på sig sin dräkt men den skar in mellan skinkorna och luvan tryckte ut hans kinder till ännu goare och mysigare äppelkinder än vad han redan har. Jag förstår inte riktigt. Så hinla stora barn har vi väl inte. Eller är barnen här verkligen så små så små?

När Douglas sedan provade SIdneys dräkt så satt den perfekt, bara vika upp ärmarna lite. Han tycks knappa in på Sidney i storlek. (Hulken?)

Så, det var lite gråt och besvär men tillslut lyckades jag övertala Sidney att den var för liten och att vi skulle beställa en större och att Douglas fick hans dräkt och att vi skickar tillbaks Elmodräkten.
Då finns inte Buzz i större storlek!!!!! AAAAAaaaaaahhhhh! Fint och försiktigt började jag introducera andra dräkter så han inte skulle fastna för buzz bara för att det inte gick. Så nu har han fastnat för Anakin Skywalker! Utan att det blev för mycket uppståndelse. Skönt.

En annan rolig sak som Sidney sa häromdagen var när vi såg en Pensionärs buss. Ni vet en sån som bara gamlingar kan åka med. Han frågade vad det var för buss (den ser ut som en skolbuss fast den är vit) så berättade jag. Då tittade han på mig och sa, "Va?? Så när de blir pensionärer, glömmer de bort då hur man gör när man åker vanlig buss så de måste ha en speciell buss? De har ju åkt med den vanliga i hela livet, hur kan de då glömma bort hur man gör??"

Inga kommentarer: