onsdag 24 september 2008

Tidsoptimist?

Klockan är halv nio och jag ligger i sängen. Trött trött trött. Har en liten förkylning på gång känner jag. Tung i skallen och i kroppen, halsen känns irriterad.
Jag gjorde precis rent skärmen på min dator också! Jag som trodde jag behövde glasögon. Men, nu kan jag ju se vad det står på skärmen igen! Det måste vara priset man får betala för att ha datorn i köket!

Det gick ganska bra med lämningen i går för Douglas, han slutade snabbt att gråta. När jag sen kom och hämtade honom så kunde han nästan inte sluta pussa på mig. Han höll mig hårt i öronen och pussadepussadepussade hårt.......då är det nästan värt några tårar på morgonen.

I dag har jag skruvat i hop den vansinnigt tunga hyllan, men vad bra det blev!! Jättefint och lite bättre ordning på sakerna. Kanske skulle lägga upp en bild?

I morgon skall Douglas till dagis igen. På de tre timmarna han är där skulle jag vilja hinna
1. Tona håret, nu är jag grå igen
2. Åka och handla mat
3. Lyxa till det med att göra iordning naglarna på salong
4. Städa lite eftersom Niklas föräldrar kommer i morgon
5. Ha den vanliga morgonrutinen med kaffe och kompisar

2 kommentarer:

Helen sa...

Hej min vän städningen kan du lämna till tommy o virre.Du har chansen att både tona håret och fixa naglarna nu när barnvakten kommer.Passa på å skäm bort dig lite när chansen finns. Själv åker vi i från städningen och kommer hem till rena skinande fönster och nystädat hus. Först sol och värme sen rent hus det kallas lyx. puss o kram Helen.

Anna sa...

Tänkte inte på det! Självklart! Då så, då kanske jag får iop det! Låter underbart att åka ifrån städningen och till värmen. Vi har iofs fortfarande värme så jag skall inte klaga! Men det är dåligt med havsbad just nu.....
Ha det så himla toppenskönt om vi inte hörs innan
Kram