söndag 13 september 2009

Seeegt

Jag känner mig inte ligga på topp just nu. Jag menar med mina texter och inlägg om vardagen här. Jag kommer tillbaka. Det gör jag. Men hav överseende just nu. Ge inte upp. Det kommer en förklaring.

Helgen har varit superlugn. Fredag eftermiddag gjorde jag en äppelpaj med hemmagjord vaniljsås. Vi hade hela huset fullt med trötta fredagsbarn. Ingen riktigt bra kombo. Mycket socker och gnabb. Sidney dessutom var ledsen för ingen ville sitta bredvid honom på bussen och mitt hjärta brast. Dock värmdes hjärtat av hans fina "utmärkelser" som en god kamrat i klassen. Det brast igen när Douglas bestämde sig för att det var orättvist att Sidney fått en sån fin "dreamcatcher" av sin fröken och hade sönder den. Syskonkärlek tror jag det kallas.

Det var fotbollsträning lördag, bio för killarna och hemlagad pizza till kvällsmat. Mysigt värre. I dag var Sidney lite hängig och vi visste inte om det skulle bli någon match för honom. Men han kom igen och gav järnet. De spelade mot äldre killar och jag måste säga att de var jätteduktiga med tanke på den omständigheten. Sen har det varit lugnt och mest lek med grannar och bara hemmahäng!

I morgon skall jag ut med fruarna. De andra fruarna som hamnat i NYC pga ett visst företag. Det skall bli kul och superskönt att få ventilera allt som behöver ventileras.

Inga kommentarer: