onsdag 30 september 2009

Bebislukt

Har nyss kommit hem från min OB/Gyn som det heter här. Man gör samma saker som man gör hos barnmorskan i Sverige. Skillnaden här är att han är läkare och kommer följa mig under graviditeten och har jag tur är det han som kommer förlösa mig också. Eller någon av de två andra doktorerna som jobbar där.
Hur som helst så vet de allt om min graviditet i alla fall. Det är väl lite konstigt i Sverige att man går och får förtroende hos en barnmorska i ca ett halvår och sen är hon inte med vid förlossningen? Tycker detta verkar jättebra faktiskt.

Bebisen verkar frisk. Vi gjorde ett sånt NUPP test eftersom jag är över 35. Den sov hela tiden. Fick lite hicka och somnade om. Det var samma sak förra gången. Den bara sov och sov. Bara den inte sover för mycket så den inte vill sova alls när den kommer ut! Fast det är ju ett tag kvar.

I morse när Douglas gjorde sin morgonkiss så frågade han mig vad det var som luktade. Jag sa att det nog var hans kiss. Han svarade, "det tror jag inte". Så vände han sig mot min mage, luktade på den och sa, "jag tror det är bebisen som luktar"!

Inga kommentarer: