fredag 18 september 2009

Bambi på riktigt hal is

Jag berättade ju om min tokighet häromdagen. Att jag mailade Brommamamma. Jag fick ju såklart inget svar. Vad trodde jag. Men jag mailade också Piratförlaget. Och frågade efter Martinas adress. Och fick svar att de kunde vidare befordra mitt mail till henne. Sagt och gjort. Ett mycket förvirrat mail skickades iväg och nu på morgonen har jag fått svar. Och jag känner mig totalt rädd. Vet inte vad jag förväntat mig. Men ett hejarrop kanske? Eller.....det bästa hade ju varit att hon skulle uppoffra sig till att hjälpa mig. I mina drömmar.

Ni undrar ju förstås varför jag håller på med detta. Och det kan man ju undra. Det gör jag med. Men jag är en av många som när en dröm om en bok. Aaaaaaaaaa, nu sa jag det högt!! Läskigt. Har knappt sagt det till någon förut.
Men så har flera av er, oberoende av varandra, sagt att ni tycker att jag skall göra det och nu tänker jag försöka. Vet inte vart mitt mod kommer ifrån just nu.
Kanske är det nu eller aldrig. Vi kommer hem till sverige i sommar, då kommer det var mycket annat som skall fixas med och jag kommer inte ha tid. Förresten finns det fler anledningar till att jag inte kommer ha tid. Men det tar vi sen.

Så är det. Nu vill jag ha er hjälp. Är jag helt dum i huvudet som gör detta. Jag tål sanningen. Jag behöver också hjälp med vad jag skall skriva om. Det kommer till mestadels handla om livet här. Mycket text från bloggen. Sitter förresten nu och kopierar allt jag har skrivit till ett dokument....tar evigheter. Eller om ni har superkontakter på något förlag. Martina tyckte Pirat förlaget där hon är var ett bra förlag för en bok som min. (Fränt att hänvisa till henne :-))

Eller ni kanske rentav har erfarenheter själva? Hjälp mig bara.

1 kommentar:

Helen sa...

Hej hjärtat!!!!!!!

Du vet du jag har fått tag på biljetter till Killinggänget!!!! Jippi. Fast i Januari, men det fans kvar i dec typ 19 å 21. Men då är vi i Thailand.
Här är allt mycket bättre hoppas att vi får komma hem i slutet på nästa vecka.

Hälsa alla kram Helen